luni, 28 iulie 2014

7 sfaturi care te vor ajuta sa nu mai tipi la copil

1.Respira si vorbeste incet
Primul lucru pe care trebuie sa-l faci cand simti ca presiunea incepe sa creasca este sa respiri
Respira de 3 ori puternic,inspirand pe nas si expirand pe gura,acest lucru te va ajuta sa te calmezi un pic iar gestul tau va arata copiilor ca stii sa stapanesti presiunea si enervarea pe care o simti.
Dupa aceea,daca baieteul/fetita ta continua sa fie agitat,enervat si tipa ,incepe sa ii vorbesti incet(nici prea incet insa suficient cat sa te poti face auzita) .Trebuie sa intelegi ce se intampla si de ce copilul este enervat ,insa daca si tu tipi ,lucrurile se vor inrautatii ,in schimb daca vorbesti incet,copilul e obligat sa se calmeze pentru a auzi ce spui .Profita de momentul de liniste si transmite mesajul pe care vrei sa il transmiti .

2 Aseaza-te pe podea
Cand copilul tau te enerveaza cel mai tare,cand simti ca nu mai poti,ca ai ajuns la limita si ca vei incepe sa tipi,aseaza-te jos,la inaltimea copilului si intreaba-l daca vrea sa te ia in brate.Poate ti se pare ciudat insa cand simti nevoia sa fugi ca sa nu-l mai auzi ,inseamna ca are nevoie sa ii arati cat il iubesti. In maxim 5 minute totul va intra in ordine. De ce? Pentru ca un copil face prostii si tipa pentru a atrage atentia,este felul lui de a se exprima.
Rezervorul afectiv  al unui copil se goleste usor,o imbratisare,un pupic si se va umple la loc iar el va inceta sa se comporte urat doar pentru ca tu sa te ocupi de el.

3 Fa o pauza de pipi (chiar daca nu simti nevoia)
De foarte multe ori in momentele de criza ,avem tendinta de a reactiona excesiv,si foarte des explodam .O pauza de pipi (sau o pauza de 2 minute in alta camera)iti va permite sa te calmezi sa iti amintesti cum vrei sa fii cu adevarat,si sa regasesti energia necesara pentru a actiona cu calm.
Foarte des cand tipam la copil,o facem pentru ca ne e teama de a nu fi un parinte bun,ne simtim pierduti,avem indoieli in privinta educatiei pe care o dam copilului si din aceasta cauza reactionam in mon disproportionat .Bineinteles,inainte de a parasi piesa,nu uita sa te asiguri ca nimic rau nu se poate intampla copilului tau si ca este in siguranta.

4. Canta
Cand simti ca te apropii de limitele tale si ca mai e doar nevoie de o picatura pentru ca paharul sa fieplin,incepe si canta .In general,copiii sunt surprinsi ,iar tu te poti calma fara a tipa la ei .(Sunt convinsa ca atunci cand o faci,iti pare rau)

5 Transforma-te in oglinda
Daca de exemplu copilul bate cu piciorul in pamant pentru ca vrea o bomboana,si repeta,repeta,repeta,sperand sa cedezi?,in loc de a striga la el "Termina,taci o data,ca ma scoti din sarite si o iei " :) comporta-te ca o oglinda si imita gesturile lui,in felul acesta el va vedea ca l-ai inteles .Bate din picior si spune "Vrei o bomboana imediaaaaat!! Ti-e pofta acum de o bomboana si te enerveaza pentru ca mama spune nuuu " "Nu conteaza ca trebuie sa mancam in 5 minute,tu acum vrei o bomboana " etc etc
Simplul fapt ca se va simti ascultat il va calma si va fi mult mai disponibil pentru discutie.Puteti chiar manca impreuna o bomboanaimaginara si inventa cele mai bune bomboane din lume:)

6 Daca ar putea,ar face
Cand ai chef sa tipi la copil pentru ca nu aranjeaza camera sau nu repeta lectia ,adu-ti aminte ca in general poti avea incredere in copilul tau.
Spune-ti "daca ar putea,ar face ".De obicei el face totul pentru a-ti face placere,este uncopil bun,atunci de ce nu face ceea ce ii ceri?Poate ca in camera lui e mult prea dezordine si simte ca nu poate face fata singur Sau poate ca lectia are o parte pe care nu a inteles-o bine.
Gaseste un acord cu el si puteti face lucrurile impreuna,tu il ajuti sa stranga ce e pe covor iarel aseaza lucrurile de pe birou.
Ajuta-l sa isi organizeze sarcinile,pentru ca totul sa fie posibil de facut.
Cand poate,el face cu drag ceea ce ii ceri.

7.Testul barierelor
Copilul are nevoie sa se simta in siguranta,are nevoie sa stie ca noi,parintii,suntem in  stare sa punem un cadru solidin jurul lor pentru a-i proteja ce ceea ce se intampla in lume .Ca un fel de balustrada la un balcon,care nu te lasa sa cazi.
Foarte des copilul va veni sa incerce daca barierele sunt solide. E datoria ta ca ii dovedesti ca sunt.
Daca tipi si te enervezi creezi efectul invers si provoci copilului tau un sentiment de teama.
Pune deci doar bariere si limite clare,ramai ferm, nu abandona si nu schimba regulile in nici o situatie.
Are nevoie de asta pentru a se simti in siguranta.

vineri, 20 iunie 2014

Masa luminoasa

In sfarsit avem si noi o masa luminoasa (un pupic pentru tatic !) 

1.Cum se fabrica o masa luminoasa? 

Sunt mai multe variante,in functie de indemanarea si de materialele pe care le avem la dispozitie . 
Prima varianta,o cutie din plastic si o sursa luminoasa (gen instalatie pentru brad ,neon sau orice altceva care face lumina) Detalii si poze aici  http://happyhooligans.ca/diy-light-box/ 
O alta varianta,cea aleasa de sotul meu drag pentru noi,intr-o cutie de lemn Detalii si poze aici : http://tabarycharlene.blogspot.fr/2012/02/tutorial-creer-sa-table-lumineuse-pour.html 

2.La ce foloseste? 
Posibilitatile sunt infinite,in functie de imaginatia si de varsta celor ce se folosesc de ea Poate fi utila atat unui copil de 1 an cat si unui adult .Iata cateva idei ,cu detalii despre modurile in care putem sa folosim aceasta masa "minune" :
- http://nejucamsinedezvoltam.wordpress.com/2014/03/19/cutia-luminoasa/
-http://joacadeacopilaria.wordpress.com/2014/01/21/cutia-cu-lumina/
-http://clipe-frumoase-cu-ema.blogspot.ro/2014/01/explorand-culori-si-forme-pe-panoul.html
- http://clipe-frumoase-cu-ema.blogspot.ro/2014/03/cine-nu-papa-verdeata.html
-http://clipe-frumoase-cu-ema.blogspot.ro/2014/02/habitatul-pinguinilor-joaca-imaginativa.html
-http://joacadeacopilaria.wordpress.com/2014/03/14/joc-de-creatie-cu-pietre-din-sticla/
-http://caietpentruscoaladeacasa.wordpress.com/2014/02/11/caseta-luminoasa/
-O gramada de alte idei : http://www.teachpreschool.org/light-table-on-teach-preschool/

Iata acum cum am folosit-o noi pana acum :

1.Studiul frunzelor si al nervurilor frunzelor 
2.Detalii si explicatii despre locul de viata al pasarilor si insectelor 
3.Joc pentru dezvoltarea imaginatiei "Lumea dinozaurilor"
4.Desen :
5.Despre savana si vietuitoarele ei : 

6.Sortare dupa culoare :





7.Geometrie : Joc de constructie din cuburi (cuburi pentru facut gheata, colorate)


8.Geometrie :Joc de constructie si sortare dupa marime : "Forme geometrice" (decupate din cateva dosare de plastic colorate) :
9.Matematica : cifre 
10.Joaca ,pur si simpu :



Va urma .Mai mult ca sigur !


duminică, 15 iunie 2014

Faber &Mazlish ,cateva idei


Citind cartea "Cum sa vorbim copiilor daca vrem sa ne asculte si cum sa-i ascultam pentru ca ei sa ne vorbeasca" de Adele Faber si Elaine Mazlish ,am observat ca la sfarsitul fiecarui capitol sunt cateva pagini cu idei usor de tinut minte si de pus in practica,un fel de rezumat al celor explicate pana atunci.Aceste idei scurte mi-au fost de mare folos mie si sotului pentru a ne schimba modul de a gandi si a ne comporta cu cei mici ,asa ca m-am gandit sa le impartasesc cu voi.

PENTRU A ARATA COPILULUI CA INTELEGI,ACCEPTI SI RESPECTI SENTIMENTELE LUI

1.Asculta ce iti spune,in liniste si cu foarte multa atentie

2.Accepta cand iti vorbeste despre un sentiment, folosind un singur cuvant : "Inteleg" ,"Hmmmm" ,"Aha"

3 .Ajuta-l sa numeasca sentimentul respectiv : "Cred ca ti-a fost teama" ,"Presupun ca a fost foarte umilitor pentru tine" Foloseste cuvintele potrivite pentru fiecare sentiment in parte chiar daca cel mic nu le cunoaste,cum altfel le va putea invata ? (frustrant,umilitor,enervant,excitant si asa mai departe)

4.Foloseste-te de lumea imaginara pentru a putea sa ii oferi ceea ce nu poate avea in lumea reala : "Mi-ar placea sa am o putere magica si sa transform imediat banana asta verde intr-o banana coapta "

SUNTEM DATORI SA ACCEPTAM ORICE SENTIMENT .SUNTEM DATORI SA LIMITAM UNELE  GESTURI : "Da,vad cat esti de furios din cauza fratelui tau .Spune-i asta cu ajutorul cuvintelor,nu cu pumnii " E normal sa avem sentimente de suparare,enervare,furie ,nu e corect sa le exprimam prin violenta.

PENTRU A INDEMNA COPILUL SA COOPEREZE :

Situatie (exemplu): dupa ce iese din baie,copilul isi lasa mereu prosopul ud la tine in pat 

1.Descrie ceea ce vezi ,cu cuvinte clare si simple sau descrie problema pe care o observi :
 "E un prosop ud la mine in pat"

2.Da-i informatii despre problema intalnita : "prosopul imi uda patul ,lenjeriile,pernele"

3.Spune ferm ceea ce simti :"Nu-mi place sa dorm intr-un pat ud"

4.Explica ceea ce astepti din partea lui,in mod clar  "Te rog,aseaza prosopul in baie ,nu in pat "

5.Pentru copiii mai mari,care deja au auvut aceste explicatii si stiu care e problema,spune un singur cuvant "Hei,prosopul !"

6.Scrie biletele (astfel nu te vei enerva iar mesajul va fi cu siguranta primit si retinut mai usor) :
"Te rog,aseaza-ma aici,la locul meu,dupa ce m-ai folosit ! 
Iti multumesc.
Semnat:  prosopul tau" Mesaj agatat in baie,langa cuierul pentru prosoape .

PENTRU A INCURAJA AUTONOMIA :

1.Da-i de ales ,cat de des se poate : "Azi vrei sa porti pantalonul maro sau pantalonul negru ?"(ideal ar fi sa pui ambii pantaloni la indemana lui pentru a-l incuraja sa mearga si sa isi aleaga singur hainele)

2.Arata-i copilului ca ii respecti eforturile :" Uneori e foarte dificil sa deschizi capacul borcanului.Poti incerca sa bati usor capacul cu o lingura sau cu palma,te-ar putea ajuta" 

3.Nu-l bombarda cu intrebari de fiecare data cand vine acasa de la scoala sau de la prieteni .Lasa-l sa-ti vorbeasca singur despre problemele/succesele lui  "Ma bucur sa te vad.Mi-a fost dor de tine "

4.Nu te precipita sa raspunzi imediat tuturor intrebarilor pe care ti le pune .Lasa-i ocazia sa gandeasca si sa caute singur un raspuns : " Hmmm,e o intrebare interesanta ! Tu ce parere ai ?" 

5.Incurajeaza copilul sa faca apel la ajutorul celor din exterior cand vine si-ti cere ajutorul .Nu face lucrurile in locul lui "Ai putea sa intrebi vanzatoarea daca au modelul pe care ti-l doresti "

6.Indiferent cat de absurde ti se par visurile si dorintele lui,nu-i spulbera toate sperantele Lasa-l sa creada si sa viseze "Hmm,asadar iti doresti sa iti incerci norocul la acest concurs de muzica ! S-ar putea sa fie o experienta extraordinara " 

IN LOC SA-L PEDEPSESTI:
 Exemplu de situatie: un copil(10 ani)  ia din garaj fierastraul cel nou al tatalui pentru a mesteri o jucarie din lemn .Il uita in gradina ,tatal il cauta timp de cateva saptamani si il regaseste ,dupa multa vreme, ruginit in iarba.

1.Exprima-ti sentimentele clar,fara a ataca personalitatea copilului: "Sunt foarte furios cand vad ca fierastraul meu cel nou mi-a fost lasat sa rugineasca in gradina,in ploaie"

2.Exprima-ti asteptarile : "Imi place ca atunci cand mi se imprumuta lucrurile ,sa fie puse la loc"

3.Arata copilului cum sa procedeze pentru ca sa repare greseala : "Fierastraul are nevoie acum sa fie curatat de rugina" 

4.Da-i intotdeauna de ales : "Poti sa te folosesti de lucrurile mele si sa le pui la loc dupa aceea SAU te folosesti doar de propriile  tale lucruri,nu mai ai privilegiul de a le utiliza pe ale mele .Tu decizi !" 

5.Treci la actiune si respecta ceea ce spui : " Copilul : -De ce ai pus  lacat pe cutia ta cu scule ????" Parintele - Spune-mi tu de ce ."

6.Cautati o solutie impreuna : "Ce putem sa facem pentru ca tu sa te poti folosi de lucrurile mele cand ai nevoie si pentru ca eu sa fiu sigur ca le voi gasi la locul lor , in stare buna ,atunci cand am nevoie ? Hai sa cautam o solutie impreuna!"

DESPRE COMPLIMENTE:

Inlocuieste evaluarile prin descrieri.

Exemplu : Copilul isi face singur  curat in camera .In loc de traditionalul "bravo" (sau ,mai rau,"foarte bine,asa si trebuie") ,iata ce poti spune ca sa il incurajezi sa procedeze asa cat de des se poate :

1.Descrie ceea ce  vezi : "Oh,covorul e curat,vad ca si patul a fost facut,cartile sunt aranjate pe etajera,jucariile in cutii ..."

2.Descrie ceea ce simti : "E o adevarata placere sa intri in camera asta .Imi e drag sa imi petrec timpul intr-o astfel de camera"

3.Rezuma intr-un cuvant : "Ai sortat culorile,pixurile,creioanele,ai aranjat totul in cutii separate Asta numesc eu ORGANIZARE "


Va urma ...


marți, 10 iunie 2014

Experiente colorate

Experienta numarul 1 : picturi  efemere pe lapte
Ne trebuie : 
-o farfurie alba 
-un pic de lapte
-colorant alimentar
-o picatura de lichid de vase (de preferinta incolor) 
-un betisor pentru urechi
Se pune laptele in farfuria alba si cate o picatura de colorant alimentar de diferite culori in fiecare colt al farfuriei .

Trebuie avut grija ca activitatea sa se desfasoare pe o masa sau un plan de lucru perfect drept,eu am facut greseala sa utilizez masutele de la scaunele copiilor ,care sunt un pic inclinate  ,iar rezultatul nu a fost super .
In centrul farfuriei se va pune o picatura de detergent pentru vase .Apoi putem incepe sa pictam,cu ajutorul betisorului .
Experienta numarul 2 : ulei ,apa,gheata si culoare 
Ne trebuie :
-o farfurie alba
-un pic de ulei vegetal (cat mai deschis la culoare de preferinta) Eu am folosit de cocos pentru ca miroase frumos dar merge si de floarea soarelui,de rapita sau orice alt ulei .
-colorant alimentar
-apa
-o seringa sau o pipeta
Cu apa si colorant alimentar de diferite culori am facut intai cuburi de gheata.Sunt tare frumoase ,se pot face o multime de activitati cu ele ,mai ales  vara.Din motive practice(preferinte ale copiilor si interesele lor de moment),am preferat sa folosesc doar cuburile verzi si albastre pentru aceasta activitate .

Am pastrat un pic de apa colorata pentru mai tarziu .
Am pregatit apoi cele necesare in baie.Recomand baia sau aerul liber pentru copiii cu varste mici ,uleiul se spala cam greu in casa (sunt Stan Patitul hi hi hi ) Am varsat deci uleiul in farfurie si am pus la dispozitia copiilor cuburile de gheata,seringa si pipeta cu apa colorata . Totul a fost gata inainte ca cei mici sa ajunga in baie (ador efectul "wooooow" !! ) 

Cu ajutorul pipetei sau cu seringa copiii au picurat un pic de apa colorata in farfurie si au constatat cu stupoare ca se formeaza "margelute" colorate .Au incercat sa amestece apa cu uleiul si tare nedumeriti au fost cand au observat ca nu se poate.Am discutat despre ulei,despre apa,le-am descris proprietatile ,am pregatit terenul pentru primele notiuni de greutate,masa si densitate(mai tarziu) .
Au pus apoi cuburile de gheata in ulei si apoi in apa din cada .Mirare mare,cuburile deveneau din ce in ce mai mici si dispareau in cateva minute .

Am discutat despre cauza si uite asa,la 2 ani ,au inteles ca apa poate sa existe sub mai multe forme si sa se transforme atunci cand conditiile sunt indeplinite :au vazut aburul din baie (starea gazoasa a apei),au vazut cuburile de gheata (starea solida) si apa din cada (starea lichida) ,au observat cum se topeste gheata in apa calda.In curand vom discuta despre condensare ,terenul este pregatit . Dar despre asta ...in alt episod !

miercuri, 4 iunie 2014

Bai senzoriale ,bai magice

Episodul 1:  
BAILE COLORATE
Un pic de colorant alimentar in apa si hop,apa e albastra ! O zi,o culoare .
Apoi jucarii doar de aceeasi culoare in apa .Apa albastra ,jucarii albastre .Si uite asa am invatat culorile ,in doi timpi si trei miscari .
Am pus apoi intr-un colt un vas cu o culoare primara,in alt colt un alt vas cu o alta culoare primara si i-am lasat pe ei sa le amestece .Woooow,magie !!!! Apa e verde !!! Concluzia :albastru plus galben egal verde ! (si hop,inca vreo doua cuvinte in vocabular )

 Episodul 2 :
 BAILE PARFUMATE
Dupa partea vizuala ,trecem la partea olfactiva.
 Eu am folosit vanilie,cuisoare ,nuci de Muscade si doua tipuri de pliculete cu plante pentru ceai.Asta am avut in casa ,dar se poate folosi orice altceva,important este sa fie cat mai natural si sa miroasa frumos.Am pus vanilia eu,i-am lasat pe ei sa adauge cuisoarele si pliculetele de ceai.Am vorbit despre ceaiuri,despre plante medicinale,am pipait pliculetele,le-am mirosit,am incercat chiar sa vedem ce gust au .Plante uscate puse intr-un saculet sunt chiar mai bune,eu nu am avut .Pentru cei mici,cuisoarele sunt fie de evitat ,fie puse de mama intr-un saculet (din motive lesne de inteles).
E o adevarata placere sa faci baie intr-o cada plina de arome si parfumuri.Si nu,nu raman murdari dupa aceea,e suficient un pic de sapuneala/limpezeala la sfarsit (in caz de temeri)  si gata,copilul e curat .Ca sa nu mai vorbim si despre efectele pozitive ale aromaterapiei  .
Episodul 3 
 BAILE TEMATICE
Poate fi vorba despre orice tema,in functie de interesele copilului in acel moment.Ai mei s-au minunat mult de niste oua de broscuta vazute intr-o balta ,sunt curiosi si pun o multime de intrebari legate de broscute .Asa ca am improvizat o baie pe tema "balta si broscutele" Idei insa pot fi diverse,o baie pe tema "flori de primavara"cu o multime de flori (adevarate sau din plastic),o alta despre ocean ,cu  un pic de colorant alimentar si diferite animale ce locuiesc in ocean,o alta despre iarna ,cu stelute ,cateva cuburi de gheata si spuma alba  si asa mai departe.
Pentru tema "balta si broscutele" eu am folosit un pic de colorant verde (albastru nu prea era credibil ) ,cateva broscute de diferite marimi din plastic si un borcan de perle de apa .Perlele de apa se gasesc fie in magazinele de decoratii interioare fie in florarii sau magazine de plante .Sau eventual,pe internet.
 Perlele de apa chiar seamana cu oua de broscute si nu sunt toxice .De evitat totusi in cazul copiilor care au obiceiul sa bage tot in gura.
In cazul bailor tematice totul trebuie sa fie o surpriza.Eu pregatesc baia,copiii descopera o lume noua,exploreaza,pun intrebari,se joaca si invata jucandu-se.Au fost foarte incantati de broscute,s-au distrat la nebunie incercand sa adune ouale de broscuta din apa (pare usor dar sunt tare alunecoase) ,am discutat despre balta,despre vietuitoarele pe care le putem intalni acolo iar ei s-au bucurat pentru ca,timp de cateva momente,au facut si ei parte din lumea "broscutelor" .

Baia a fost intotdeauna un moment de relaxare,de placere,de bucurie .Cu efort minim ,baia chiar poate sa fie un moment magic,de fericire pura si toate aceste mici momente vor ramane mult timp in sufletul copiilor .Distractie placuta si voua!

duminică, 1 iunie 2014

Muzica :moderna sau clasica ?

Nu ştiu când am început pentru prima dată ascultăm muzică împreună.Probabil încă din burtică.Un lucru e sigur,nimic nu îi face pe copii mai fericiţi decat muzica. (nimic in afara de pupicii mei,desigur ! )
Nu o vorbesc despre primele întâlniri cu instrumentele muzicale (idei bune puteţi găsiţi pe unul din blogurile dragi mie, în articolul Cosul cu muzica ) Nu o sa vorbesc nici despre primul dans împreună ,nici despre primul cântecel pe care l-am fredonat toţi trei .

Am crescut ,aşa trecem la etapa superioară :) .Facem cunoştinţă cu cei mai cunoscuţi compozitori şi artişti ,încercăm facem diferenţa dintre muzica modernă şi cea clasică,încercăm recunoaştem artistul/compozitorul şi îl recunoaştem în imagini,ne îmbogăţim vocabularul ,toate astea în timp ce ne jucăm.

 Activitatea aceasta e o activitate care poate dura săptămâni/luni/ani în şir .
 

Am început prin a imprima şi plastifica imaginile de nomenclatură. Primele,găsite pe site-ul http://www.participassions.org/ ,sunt imagini de nomenclatură cu compozitori celebrii ,însoţite de câteva detalii despre fiecare compozitor .Site-ul necesită înregistrare şi este în limba franceză.Pentru a evita "alergatul" prin lumea virtuală,le puteţi găsi direct aici  Iată cam cum arată


Pentru partea a doua a activităţii,cea legată de muzica modernă ,am creat imagini de nomenclatură cu o parte dintre cei mai cunoscuţi artişti ai epocii noastre (cântăreţi şi grupuri de muzică) Am ales şi în funcţie de preferinţele proprii .Le puteţi descarca aici 

Pentru a le putea folosi în două activităţi diferite şi mai ales pentru ca diferenţa fie flagrantă pentru cei mici , am preferat ca imaginile din cea de-a doua categorie (muzică modernă) fie alb-negru .În plus,ador fotografiile alb negru aşa le-am făcut un pic pe placul meu .

După ce treaba asta a fost terminată,a început joaca propriu zisă ,joacă ce continuă şi astăzi şi probabil va continua mult timp de acum înainte. Cultura muzicala se construieste in timp,nu ?

În fiecare zi ascult
ăm muzica unui compozitor/muzician.Am început cu Mozart pentru îl cunoşteam deja şi pentru cei mici aveau chiar o melodie preferată .Este vorba despre aceasta :


Dans,râsete,voie bună .
Apoi alta melodie :

Apoi inca una,si inca una ,ne alegem fiecare melodia preferată,vorbim şi despre cele care nu ne plac .Apoi organizăm un joc ,ascultăm mai multe melodii ale lui Mozart (pe care le-am ascultat înainte) printre care se află şi un "itrus". Am numit jocul "E Mozart /Nu e Mozart" .Privim imaginea de nomenclatura cu Mozart şi povestim tot ce putem povesti despre compozitor (pe înţelesul celor mici) .O ascundem printre alte imagini cu muzicieni şi încercăm o regăsim .Şi iarăşi ascultăm o melodie ,ne imaginăm ce poveste se ascunde în spatele muzicii .Inventăm cuvinte pentru melodiile ascultate.Casă răsună de tra la la şi de râsete .Copiii uimesc cu imaginaţia lor aşa ziua urmatoare trecem la Chopin .Şi apoi la Bach .De fiecare dată aleg cele mai cunoscute melodii ,cele mai celebre compoziţii,cele mai frumoase arii .După ce am parcurs deja 3-4 compozitori,încercăm recunoaştem melodiile ,după compozitor .Sau fredonăm una din melodiile preferate atunci când privim imaginea de nomenclatura.

Nu am prezentat de la bun început toate imaginile,mi-era teamă nu fie prea mult pentru cei mici .Am început cu o imagine,apoi două,apoi trei ...

Pentru a nu ne plictisi,am trecut apoi la muzica modernă .Am început cu Mickael Jackson , "Black&White" .Şi am folosit ocazia pentru a explica un pic mesajul transmis,am vorbit despre rasism,despre diferenţele de culoare dintre oameni,am folosit termeni noi cum ar fi "discriminare" sau "toleranţă".Mai mult,am învăţat doua cuvinte în limba engleză (black=negru şi white=alb )

A urmat dragostea tinereţii mele,Elvis .Aici a fost cel mai nostim,am vorbit despre rock 'n roll şi mai ales am dansat ! Cu dat din funduleţ,din picioare şi din şolduri .Şi am ras ! Cu hohote !! 


Am amestecat apoi imaginile de nomenclatură între ele : compozitori şi cântăreţi .Primul joc (moment calm) ,separarea imaginilor :Muzică modernă sau clasică?

Apoi ascultăm o melodie şi încercăm ghicim ce fel de tip de muzică este şi mai ales cine cânta sau cine a compus melodia .Şi căutăm imaginea potrivită în coşul
.

Jocul nu s-a terminat inca ,mâine vom ascultă Bob Marley şi vom vorbi despre reggae .
.Ca o completare a activităţii noastre,puteţi eventual va inspiraţi şi din minunatele jocuri descrise in Micul atelier de creatie .
După cum spuneam,e un joc care va dura muuuuult timp .Sunt chiar şanse dureze o viaţă întreagă !