marți, 10 iunie 2014

Experiente colorate

Experienta numarul 1 : picturi  efemere pe lapte
Ne trebuie : 
-o farfurie alba 
-un pic de lapte
-colorant alimentar
-o picatura de lichid de vase (de preferinta incolor) 
-un betisor pentru urechi
Se pune laptele in farfuria alba si cate o picatura de colorant alimentar de diferite culori in fiecare colt al farfuriei .

Trebuie avut grija ca activitatea sa se desfasoare pe o masa sau un plan de lucru perfect drept,eu am facut greseala sa utilizez masutele de la scaunele copiilor ,care sunt un pic inclinate  ,iar rezultatul nu a fost super .
In centrul farfuriei se va pune o picatura de detergent pentru vase .Apoi putem incepe sa pictam,cu ajutorul betisorului .
Experienta numarul 2 : ulei ,apa,gheata si culoare 
Ne trebuie :
-o farfurie alba
-un pic de ulei vegetal (cat mai deschis la culoare de preferinta) Eu am folosit de cocos pentru ca miroase frumos dar merge si de floarea soarelui,de rapita sau orice alt ulei .
-colorant alimentar
-apa
-o seringa sau o pipeta
Cu apa si colorant alimentar de diferite culori am facut intai cuburi de gheata.Sunt tare frumoase ,se pot face o multime de activitati cu ele ,mai ales  vara.Din motive practice(preferinte ale copiilor si interesele lor de moment),am preferat sa folosesc doar cuburile verzi si albastre pentru aceasta activitate .

Am pastrat un pic de apa colorata pentru mai tarziu .
Am pregatit apoi cele necesare in baie.Recomand baia sau aerul liber pentru copiii cu varste mici ,uleiul se spala cam greu in casa (sunt Stan Patitul hi hi hi ) Am varsat deci uleiul in farfurie si am pus la dispozitia copiilor cuburile de gheata,seringa si pipeta cu apa colorata . Totul a fost gata inainte ca cei mici sa ajunga in baie (ador efectul "wooooow" !! ) 

Cu ajutorul pipetei sau cu seringa copiii au picurat un pic de apa colorata in farfurie si au constatat cu stupoare ca se formeaza "margelute" colorate .Au incercat sa amestece apa cu uleiul si tare nedumeriti au fost cand au observat ca nu se poate.Am discutat despre ulei,despre apa,le-am descris proprietatile ,am pregatit terenul pentru primele notiuni de greutate,masa si densitate(mai tarziu) .
Au pus apoi cuburile de gheata in ulei si apoi in apa din cada .Mirare mare,cuburile deveneau din ce in ce mai mici si dispareau in cateva minute .

Am discutat despre cauza si uite asa,la 2 ani ,au inteles ca apa poate sa existe sub mai multe forme si sa se transforme atunci cand conditiile sunt indeplinite :au vazut aburul din baie (starea gazoasa a apei),au vazut cuburile de gheata (starea solida) si apa din cada (starea lichida) ,au observat cum se topeste gheata in apa calda.In curand vom discuta despre condensare ,terenul este pregatit . Dar despre asta ...in alt episod !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu