miercuri, 4 iunie 2014

Bai senzoriale ,bai magice

Episodul 1:  
BAILE COLORATE
Un pic de colorant alimentar in apa si hop,apa e albastra ! O zi,o culoare .
Apoi jucarii doar de aceeasi culoare in apa .Apa albastra ,jucarii albastre .Si uite asa am invatat culorile ,in doi timpi si trei miscari .
Am pus apoi intr-un colt un vas cu o culoare primara,in alt colt un alt vas cu o alta culoare primara si i-am lasat pe ei sa le amestece .Woooow,magie !!!! Apa e verde !!! Concluzia :albastru plus galben egal verde ! (si hop,inca vreo doua cuvinte in vocabular )

 Episodul 2 :
 BAILE PARFUMATE
Dupa partea vizuala ,trecem la partea olfactiva.
 Eu am folosit vanilie,cuisoare ,nuci de Muscade si doua tipuri de pliculete cu plante pentru ceai.Asta am avut in casa ,dar se poate folosi orice altceva,important este sa fie cat mai natural si sa miroasa frumos.Am pus vanilia eu,i-am lasat pe ei sa adauge cuisoarele si pliculetele de ceai.Am vorbit despre ceaiuri,despre plante medicinale,am pipait pliculetele,le-am mirosit,am incercat chiar sa vedem ce gust au .Plante uscate puse intr-un saculet sunt chiar mai bune,eu nu am avut .Pentru cei mici,cuisoarele sunt fie de evitat ,fie puse de mama intr-un saculet (din motive lesne de inteles).
E o adevarata placere sa faci baie intr-o cada plina de arome si parfumuri.Si nu,nu raman murdari dupa aceea,e suficient un pic de sapuneala/limpezeala la sfarsit (in caz de temeri)  si gata,copilul e curat .Ca sa nu mai vorbim si despre efectele pozitive ale aromaterapiei  .
Episodul 3 
 BAILE TEMATICE
Poate fi vorba despre orice tema,in functie de interesele copilului in acel moment.Ai mei s-au minunat mult de niste oua de broscuta vazute intr-o balta ,sunt curiosi si pun o multime de intrebari legate de broscute .Asa ca am improvizat o baie pe tema "balta si broscutele" Idei insa pot fi diverse,o baie pe tema "flori de primavara"cu o multime de flori (adevarate sau din plastic),o alta despre ocean ,cu  un pic de colorant alimentar si diferite animale ce locuiesc in ocean,o alta despre iarna ,cu stelute ,cateva cuburi de gheata si spuma alba  si asa mai departe.
Pentru tema "balta si broscutele" eu am folosit un pic de colorant verde (albastru nu prea era credibil ) ,cateva broscute de diferite marimi din plastic si un borcan de perle de apa .Perlele de apa se gasesc fie in magazinele de decoratii interioare fie in florarii sau magazine de plante .Sau eventual,pe internet.
 Perlele de apa chiar seamana cu oua de broscute si nu sunt toxice .De evitat totusi in cazul copiilor care au obiceiul sa bage tot in gura.
In cazul bailor tematice totul trebuie sa fie o surpriza.Eu pregatesc baia,copiii descopera o lume noua,exploreaza,pun intrebari,se joaca si invata jucandu-se.Au fost foarte incantati de broscute,s-au distrat la nebunie incercand sa adune ouale de broscuta din apa (pare usor dar sunt tare alunecoase) ,am discutat despre balta,despre vietuitoarele pe care le putem intalni acolo iar ei s-au bucurat pentru ca,timp de cateva momente,au facut si ei parte din lumea "broscutelor" .

Baia a fost intotdeauna un moment de relaxare,de placere,de bucurie .Cu efort minim ,baia chiar poate sa fie un moment magic,de fericire pura si toate aceste mici momente vor ramane mult timp in sufletul copiilor .Distractie placuta si voua!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu