marți, 22 aprilie 2014

Activitate in stilul Montessori/joc: Plantele si semintele lor

 Totul a inceput cu o salata in care am pus susan . Uimiti,copiii au adunat si studiat semintele (ciudata reactie,doar mai mancasera susan insa niciodata nu au manifestat vreo urma de interes pentru ele) . Dupa care m-au intrebat : "Mama,ce este asta? " si apoi " Ce este susanul?" si "Ce fel de planta ?" Habar nu aveam cum arata planta de susan asa ca am hotarat sa invat o data cu ei .Din fericire am gasit repede pe internet ce-mi trebuia :imagini cu plantele si semintele lor ,pe care le-am imprimat,plastificat si apoi  folosit ca imagini de nomenclatura (folosite in pedagogia Montessori si despre care voi vorbi mai pe indelete cu alta ocazie) Le puteti descarca fie pe site-ul Montessori for everyone ,fie direct   aici .
Le-am prezentat una cate una : intai planta si apoi semintele .Copiii au inteles uimitor de repede si au invatat sa le recunoasca .Aveam in casa unele din semintele prezentate asa ca de fiecare data am putut sa le arat si in realitate cum arata acestea . 
Apoi am organizat un joc . Am amestecat imaginile ,copiii trebuia sa le asocieze ,fiecare planta cu semintele ei .
Le-a placut,s-au distrat si au invatat ca semintele de susan nu provin din borcanelul din bucatarie. O sa ne mai jucam asa,cu siguranta !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu