vineri, 16 mai 2014

Papusile rusesti Maruschka



Le-am cumparat de Paste.Voiam jucarii simpatice si micute pentru a putea sa le ascund prin iarba ,in locul traditionalelor oua de ciocolata folosite in Franta cu ocazia Pastelui.Ideea era ca cei mici sa se poata bucura de ziua de Paste si in spiritul romanesc,(adica ciocnind ouale colorate impreuna si mancand cozonac) ,si in frantuzeste,adica in gradina,cautand oua ,dulciuri si alte minunatii ascunse prin iarba .
Spiritul romanesc a fost simplu de pus in practica,am vopsit oua cu hartie creponata si  am invatat sa spunem Hristos a inviat!Am povestit un pic si despre semnificatia acestei sarbatori,pe intelesul lor .
 Mai greu a fost cu partea frantuzeasca a sarbatorii,mai precis cu achizitionatul papusilor ,pe care nu reuseam sa le gasesc in magazine.
Dupa multe cautari ,am reusit sa cumpar de pe internet 4 seturi de papusi rusesti ,de culori diferite ,fiecare set continand cate 8 papusi. Le-am inlaturat pe cele care erau prea mici si prezentau un risc pentru copii,asa ca am ramas cu 7 papusi rusesti in fiecare set.Pentru joaca de-a cautatul comorilor prin iarba le-am lasat pe toate,pentru activitatile de mai tarziu insa le-am pastrat doar pe cele care prezentau o diferenta flagranta de marime ,pentru a nu incurca prea tare pe prichindei.Mai precis am inlaturat din fiecare set cate 2 papusi de talie intermediara si am ramas doar cu celelalte.
Joaca de-a cautatul comorilor a fost simpla si plina de farmec,de bucurie si de "woooow"-uri.


O sa va vorbesc acum si despre interesul "pedagogic" al acestor papusi .
In primul rand le putem folosi pentru dezvoltarea motricitatii : copilul le desface si le inchide ,asociind cele doua jumatati corespunzatoare .Pot sa va asigur ca ,desi pare simplu pentru noi,pentru cei mici aceasta activitate necesita un anumit nivel de concentrare . Dovada :


Le putem apoi pune una intr-alta ,in ordinea corecta.Cu alte cuvinte,pe langa partea motrica (de inchidere/deschidere a papusilor) ,copilul se va concentra si asupra dimensiunilor papusilor ,pentru a putea sa le aseze in mod concret.Interesant este faptul ca isi poate corecta singur greselile,ceea ce transforma simplele Maruschka intr-un material foarte potrivit unei activitati in stilul Montessori.Pana aici,doi ,chiar trei iepuri dintr-o lovitura : clasificare (pune papusile de marime mica in interiorul celor mai mari) ,discriminare vizuala (identificarea diferitelor marimi) si dezvoltarea muschilor mainii si a motricitatii fine in general,prin efectuarea miscarilor de inchidere si deschidere a papusilor.
Mai mult (wow,chiar sunt extraordinare,nu?) le putem folosi pentru activitatile de dezvoltare a limbajului .Cu ajutorul lor,putem introduce sau consolida termeni comparativi cum ar fi "mai mare","mai mic",cuvinte noi cum ar fi "crescator","descrescator","asociere","traditional","artizanal", superlative "cea mai mare" ,"cea mai mica" si lista poate continua.
Si asta nu e tot!! Papusile din lemn sunt delicate,oarecum fragile deci ii putem invata pe copii cum sa manipuleze obiectele cu delicatete,ii invatam sa respecte obiectele care se afla in mainile lor.Cu copii mai mari,putem chiar sa abordam partea filozofica,spirituala a papusilor rusesti:"am un corp=papusa cea mare,in interiorul lui am un spirit,o parte rationala,o parte artistica...etc " si toate acestea impreuna fac din mine ceea ce sunt:o persoana complexa,plina de surprize,unica,speciala si demna de atentie.

Si nu,nu,tot nu e tot!Dupa ce copiii se familiarizeaza cu un set de papusi,putem complica sarcina amestecand doua sau chiar mai multe seturi diferite .(va asigur,cu 4 seturi de 8 papusi,chiar si pentru un adult poate sa fie complicat)
In final ne putem amuza colorand ,pictand sau folosind imaginile cu Maruschka pentru alte diverse activitati matematice,artistice sau de dezvoltare a vorbirii (cateva documente de descarcat aici ,jocul de memory e chiar dragut)
Simpatic ,nu?
Piciuneii mei le-au adorat ,eu sunt de acord cu ei,chiar sunt adorabile aceste Marusckutze !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu